Гастрономічні тренди у 2014 році

Нью-йоркська компанія-консультант з питань ресторанного бізнесу Baum+Whiteman представила свої прогнози щодо головних тенденцій в області гастрономії в наступному 2014 році.

Ресторани в торгових центрах та роздрібних магазинах

Нью-йоркські експерти прогнозують збільшення кількості ресторанів в торгових центрах і великих універмагах, оскільки компанії прагнуть підвищити відвідуваність своїх магазинів та «заякорити» клієнтів, спонукаючи їх повернутися знову. Нові ресторани і точки харчування почнуть з’являтися при готелях, аеропортах та навіть музеях.

Дегустаційне меню

У цьому році ми вже спостерігали перехід багатьох топових ресторанів по всьому світу на систему дегустаційного меню. У 2014 році Baum + Whiteman пророкують кінець епохи меню À la carte, так як ресторатори схильні вибирати більш безпечний маршрут, заснований на гарантованому середньому чеку і заздалегідь спрогнозованої прибутковості. В якості прикладів закладів, які задають цей тренд, в компанії призводять The French Laundry, Blue Hill і Eleven Madison Park, які поступово відходять від формату елітних ресторанів.

Мода на курку

Новий тренд — курка, що конкурує з кращими стейками. Страви з курки більше не вважаються бюджетним варіантом і займають міцну позицію в меню файн дайнінг ресторанів. Курку готують за технологією Sous Vide, сервірують з фуа гра, перепелиними яйцями і чорним інжиром, піднімаючи рівень страв з м’яса птиці до високої кухні.

Геть фуд-корти, хай живуть фуд-холи!

Торгові центри, нарешті, визнають всі недоліки концепту фуд-кортів, де подають несвіжі гамбургери і засохлу піцу великих мережевих фастфудів. На зміну фуд-кортів приходять фуд-холи, які пропонують своїм клієнтам домашню кухню від місцевих ресторанів. Стрімко зростаюча популярність мережі Eataly в Нью-Йорку і Чикаго підкреслює правильність стратегії. Baum + Whiteman пророкує, що незабаром у всіх громадських місцях їжа стане свіжою, простий і смачної.

Ставка на рибу

Анчоуси, сардини, скумбрія і будь-яка жирна риба в новому році будуть на підйомі. Риба буде виграшно виглядати в складі салату, пасти, в якості закуски або основної страви. Експерти кажуть, що в 2014 не помилиться той, хто піде «рибному тренду».

Фокус на напоях

Чаї, вермути, лимонади, свіжовичавлені соки і різноманіття коктейлів — складові нового тренда в світі напоїв. Перенесення акценту на слабоалкогольні, безалкогольні, вітамінізовані і безглютенові напої демонструє дружелюбність і зацікавленість рестораторів в новому поколінні клієнтів, ведуть здоровий спосіб життя. Starbucks відкриває під своїм брендом мережа чайних, а провідні шефи світової кулінарії все частіше використовують різні сорти чаю в якості важливого додаткового інгредієнта.

Відмова від масла

До свіжого хліба більше не варто подавати класичне вершкове масло. Традиційне для багатьох поєднання йде, в хлібній кошику тепер присутні більш екстравагантні топінги. Наприклад, томатний джем, масло з курячої печінки або часникова мостарда.

Зелений мейнстрім

Здорове харчування і «зелена» пропаганда вже вийшли за рамки вузької кулінарної ніші. У 2014 році перші інвестиції «зелених» рестораторів повністю окупляться завдяки поширенню вегетаріанства і екологічно дружнього способу життя. Ресторани розширюють свої овочеві меню і відкривають двері для веганів, діабетиків, алергіків і прихильників вуглеводних дієт.

Кулінарні ярмарки, фастфуд на колесах і ресторани одного блюда

Традиційна вулична і ярмаркова їжа в новому році виходить на новий рівень. Бургер з китайської локшини, фруктовий лід, місцева версія каннолі — тепер це всі пункти меню ресторанів однієї страви. Відмінна стратегія для введення в меню страви, опробованного і завоював популярність у вуличній торгівлі.

 Позакулінарний досвід

Деякий час тому експерти Baum + Whiteman вже відзначали поява незвичайної для ресторанів тенденції задіяти всі зони сприйняття своїх відвідувачів. У новому році тренд на внекулинарные чуттєві акценти буде набирати обертів. Вечеря в повній темряві, трапеза в абсолютній тиші, меню, в якому страви потрібно вибирати не по назві, а по запаху — все це, на думку експертів, загострює смакове сприйняття і залишає міцний слід в пам’яті клієнта. Не варто забувати, що вечеря — це не тільки їжа, але ще й розвага.

Азіатська палітра смаків

Базові азіатські приправи і смаки грунтовно увійшли в світову кулінарію. Але попит продовжує зростати. Експерти радять звернутися до автентичного гастрономічного досвіду Таїланду, В’єтнаму і Китаю в пошуках нових поєднань і кулінарного натхнення.

Близькосхідна кухня

На світовій кулінарній арені з’являються страви та інгредієнти турецької, іранської та ізраїльської кухні. У 2014 році цей тренд тільки посилиться — іммігранти з Сирії, Єгипту, Марокко та Іраку привозять з собою гастрономічні традиції своїх найдавніших культур, і вони знаходять відгук в стравах місцевої кухні.

Джерело

 

You must be logged in to post a comment.